Praktisk informasjon:

Marcus & Martinus - Koengen 11.08.18

Vi ser frem til en fantastisk konsertdag på lørdag med publikumsfavorittene Marcus & Martinus! Her følger en del nyttig informasjon om arrangementet som vi anbefaler at du gjør deg kjent med på forhånd. Det fremdeles noen billetter igjen til festen på Koengen - spre ordet til dine konsertvenner! Ekstra billetter kjøper du her >>

 

1. Tider for arrangementet

 

17.00 Portene åpner

17.30 Folkets DJ

19.00 Marcus & Martinus

Konserten er ferdig ca. 20.20.

 

NB! Merk at portene åpner kl. 17.00, ikke 16.00 som oppgitt på billett.

Vi gjør oppmerksom på at tidene er ca-tider og at endringer i programmet kan forekomme. 

 

2. Aldersgrense

 

Barn under 12 år må gå på konserten i følge med en voksen (over 23 år).

 

3. Inngang, billettkontroll og køregler

 

Se kart med markerte innganger her >> 

 

Både inngangen til hovedområdet og Golden Circle er på Bradbenken ved Thon Hotel Orion. Publikum med billetter til hovedområdet benytter porten P3 (merket på kart), mens P4 (også merket på kart) er inngang til Golden Circle. 

 

Det er ikke lov å stille seg i kø før klokken 08.00 på konsertdagen. Publikum som stiller seg i kø før dette tidspunktet vil bli bortvist fra området.

 

Våre billettscannere kan lese billetter fra både mobilskjerm og papir/Collector Ticket. Merk at det går raskere å scanne fra papirbillett/Collector Ticket enn mobil. Dersom du vil vise billett fra mobil ber vi deg på forhånd om å låse telefonen i stående retning, finne frem e-billetten og skru opp lyset på telefonen.

 

Det er ikke tillatt å løpe inn på konsertområdet/til barrikadene. Dette er fordi vi ikke vil at noen skal skade seg når vi åpner portene. Vaktene vil derfor gå inn sammen med de første gjestene.

 

4. Dette kan du ikke ta med på konserten

 

Grunnet høyere fokus på sikkerhet vil alle bli sjekket grundig/kroppsvisitert på vei inn på området. Vær derfor ute i god tid før konsertstart. Ikke ta med deg sekk eller veske om du ikke absolutt må. Om du må ha med deg noe å ha ting i, velg en liten sekk/veske uten skarpe kanter.

 

Det er IKKE tillatt å medbringe følgende til arrangementet:

  • Stor bagasje - sekker/vesker som er større enn et A4-ark
  • Foto/video/audio utstyr (inkludert iPader, videokameraer og profesjonelle kameraer med avtakbar linse)
  • GoPro-kameraer
  • Flasker, bokser eller andre harde, skarpe eller tunge gjenstander
  • Barnevogner, stor bagasje inkludert store vesker og sekker
  • Våpen og våpenlignende gjenstander av enhver art, fyrverkeri, laserpenner
  • Lommelykter
  • Glassgjenstander
  • Bannere, store flagg, paraplyer, klappstoler
  • Drikkevarer, matvarer
  • Hunder, katter eller andre dyr
  • Selfiestenger
  • Droner
  • Ulovlig merchandise / effekter

Ovennevnte vil bli avvist ved inngangen. Vi anbefaler publikum å pakke lett samt å kun ta med nødvendige verdisaker. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er oppbevaringsmuligheter på/ved området, og at arrangør ikke er ansvarlig for utstyr som blir henlagt på eller utenfor konsertområdet.


Det er generelt forbud mot foto/video og lydopptak på konserten.

5. Transport til og fra konserten

 

Det er ikke parkeringsmuligheter ved konsertområdet og vi henstiller publikum til å benytte kollektivtransport. 

 

Det vil ikke være mulig å bli hentet med bil utenfor konsertområdet. Om dere skal plukke opp barn med personbil etter konserten anbefaler vi at dere gjør det på steder i god avstand til Koengen, hvor dette er mulig. Eksempler er Bystasjonen, Festplassen eller ved Grieghallen. Det er som sagt ikke mulig å hente på Bryggen eller utenfor Koengen. 

 

6. Serveringstilbud og betalingsløsning

 

Det vil være mye god mat og drikke tilgjengelig på området, bl.a. burger, burrito, nachos, pizzabolle, taco wrap, salat, pasties, veganske alternativer og snacks som popcorn og iskrem. Vi selger også kaffe og alkoholfrie drikkevarer. Spis godt og drikk rikelig med vann gjennom hele dagen.

 

Til kjøp av mat- og drikkevarer på området kan du benytte kort (f.eks. VISA), kontant eller Cashless. 

 

Dersom du har et Cashlesskort fra 2018 kan dette benyttes. Kort fra 2017 kan ikke benyttes i 2018. På Cashless-stasjonene i barene kan du også fylle på kort. Dersom du ønsker å refundere gjenstående beløp på kortet kan du gjøre dette ved å hente ut refusjonskvittering og registrere denne på cashless.no. 

 

7. Førstehjelpsberedskap

 

Det er førstehjelpsberedskap flere steder på området. Se etter røde telt skiltet med en grønn trekant om dere trenger hjelp. Det er førstehjelpsstasjon på høyre og venstre siden av scenen. Det er også en førstehjelpsstasjon i nærheten av mikseteltet.

 

8. Verter og vakter

 

Det finnes verter og vakter på hele området. Vertene har på seg røde vester som også er nummererte.
Lederne for vertene har alle på seg blå vester med ”Leder” skrevet på ryggen. Lederne har også radio til å tilkalle ytterlig bistand om det trengs.


Vaktene er alle vektere innleid fra PSS Securitas og har på seg uniformer med deres logoer. Alle vaktene våre er trent til å håndtere forskjellige situasjoner, og ved hjelp av radioer kan de også tilkalle ytterlig bistand.

 

Ta kontakt med våre verter og vakter dersom du eller noen andre har behov for assistanse eller ser eller opplever noe unormalt.

 

9. Sikkerhet ved scenen

 

Det er egne scenevakter foran scenen som er der for din trygghet. Lederne for scenevaktene har gjennomgått egne kurs på håndtering av publikum og hvordan man skal hente ut publikum foran barrikadene på en trygg måte. I tillegg finnes det publikumsverter både ved miksetårnet og ved handicaprampen. Ta kontakt med disse om dere trenger assistanse under arrangementet. 

 

10. Trangt eller ukomfortabelt?

 

Hvis du synes det begynner å bli trangt og ukomfortabelt, snu deg og beveg deg ut til siden eller diagonalt bakover. Det er den hurtigste veien ut fra publikumsmengden.

 

11. Pass på hørselen din!

 

Ta vare på ørene dine. Det er det eneste paret du har, og du skal bruke de resten av livet. Vi deler ut gratis ørepropper på området. Dette blir delt ut i et eget telt merket "Ørepropper / Lost & Found". 

 

12. Rullestolbrukere

 

Det er avsatt område/rampe med godt utsyn for rullestolbrukere på hovedområdet og på Golden Circle - se kart for plassering. Rullestolbrukere og ledsagere bruker samme innganger som publikum for øvrig, avhengig av billettkategori. Det vil kun være plass til én ledsager pr. rullestol på det avsatte området. Ledsager må ha kjøpt egen billett til arrangementet.

 

13. Merchandise

 

Det blir salg av offisiell Marcus & Martinus-merchandise på konsertområdet, både på hovedområdet og på Golden Circle. Ved disse stasjonene kan du betale med kort og kontant. 

 

14. Konsert-tips til foreldre og barn

  1. Sørg for at barna har penger på telefonene sine, slik at de ikke er avhengig av å koble seg på wifi for å få kontakt med dere som foreldre.
  2. Ha fulladet batteri og ladekabel/powerbank med dere når dere går på konserten.
  3. Avtal på forhånd en møteplass hvor dere kan treffes dersom en av dere ikke har billett. Gjør dere kjent med konsertareanen i forkant av arrangementet.
  4. Avtal også et sekundært møtested et stykke fra arenaen dersom noe skulle skje. Et godt eksempel kan være den Blå Steinen på Ole Bulls plass.
  5. Se på kart over konsertareanen og gjør dere kjent med området i forkant.
  6. Ha en lapp eller et kort med kontaktinformasjon til foreldre/foresatte i telefonetuiet. Ha også et kontaktkort med telefonnummeret til foresatte i vesken/lommen i tilfelle barnet mister telefonen.
  7. Sørg for at barnet har nummeret til flere i familien lagret eller skrevet ned (tanter, onkler etc.).
  8. Om barna er gamle nok til å gå uten verge (over 12 år) på konsert: sørg for at dere har nummeret til vennene som går sammen med dem.
  9. Sørg for at barna har litt kontanter de kan bruke dersom noe skulle skje, eller de skulle miste kort og telefon.
  10. Det er masse mennesker som beveger seg mot utgangen med en gang konserten er ferdig. Det kan være lurt å vente ti minutter. Da er det mindre mennesker på vei ut.
  11. Vær sammen! Det er veldig enkelt å miste hverandre i store menneskemengder. Vær sammen hele tiden, kjøp mat og drikke sammen og gå på toalettet sammen.
  12. Ha kontakt underveis! En gang når dere er kommet inn på arenaen og en gang etter konserten er ferdig. Merk at det kan være dårlig telefonforbindelse på konsertarenaen når så mange mennesker samles på et lite område med begrenset telefonnett. Vær derfor tålmodig om du ikke skulle klare å få kontakt/svar med det samme.
  13. Spør de ansatte på arenaen om hjelp dersom dere skulle trenge det. Se etter voksne med røde eller blå vester.
  14. Foreldre kan gjerne ha et øye med konserten via aviser og sosiale medier underveis.

Bergen Live ønsker riktig god fornøyelse!

Du har mottatt denne e-posten fordi du abonnerer på vårt nyhetsbrev eller har kjøpt billett til en av våre konserter.
Bergen Live AS | Bergenhus 13, 5003 Bergen | Tlf +47 55215060 | www.bergenlive.no