Praktisk informasjon om våre konserter

Til de fleste konsertene er det aldersgrense som følger kommunens skjenkeregler og konsertstedets praksis. Aldersgrense for de enkelte konserter er oppgitt i konsertomtalen på bergenlive.no. Dette gjelder også for konserter på Bergenhus Festning - Koengen, Plenen og Bastionen.

Vergeordning
Til enkelte konserter kan personer under oppgitt aldersgrense komme inn i følge med en voksen person som verge. Til konserter med vergeordning må det fylles ut og sendes inn vergeskjema før konserten. Vergeskjema finner man i omtale av den enkelte konsert. Kun vergeskjema fra Bergen Live gjelder.

Vi presiserer følgende:

Verge skal også kjøpe billett på vanlig måte

Verge kan ikke nyte alkohol/rusmidler før og under konserten

Verge skal være minimum 23 år

Verge har ansvar for at den/de han/hun er verge for ikke benytter rusmidler før eller under konserten

Verge kan ha ansvar for 2 mindreårige

Det vil være begrenset antall plasser tilgjengelig for vergeordning. Det står Bergen Live fritt å sette nedre aldersgrense (normalt 15 år)

Har du spørsmål om vergeordningen, send e-post til: post@bergenlive.no

  • Online på www.ticketmaster.no
  • Ticketmaster tlf 815 33 133 (man-fre 9-17, lør 10-14)
  • Grieghallens billettkontor tlf 55 21 61 50 (man-ons og fre 10-17, tors 10-19.30, lør 11-14)
  • Apollon, Nygårdsgaten 2A, tlf 55 31 59 43 (man-fre 10-19, lør 10-18)
  • Grupper og Hotelpakker tlf 09901 // post@revyogteater.no
  • NB! Ticketmasters billetteavgift kommer i tillegg til oppgitte priser (varierer i forhold til billettpris)

For effektive transaksjoner på utsalgsstedene benytter Bergen Live den elektroniske betalingsløsnigen Cashless ved alle våre utendørskonserter/arrangementer på Bergenhus Festning og på arrangementer i Bergenshallen. Du kan kjøpe Cashless-kortet når du ankommer arrangementet, i billettkontoret i Grieghallen eller i forkant på www.cashless.no. Du kan fylle penger på kortet online eller på arrangementet. Du kan også refundere gjenstående beløp på cashless.no (hent ut refusjonskvittering på en av Cashless-stasjonene) eller i billettkontoret i Grieghallen.

Merk at det også er mulig å handle med kontanter og/eller debetkort i utsalg for mat og alkoholfri drikke samt at det er en kontantstasjon i hovedbaren(e) på arrangementene, der disse utsalgspunktene er merket med "kontant".

Pris
Cashlesstjenesten koster 50 kr og inkluderer et Cashless-kort.

Påfylling av Cashless-kortet 
Kortet kan fylles opp på egne automater plassert på området og gjøres ved å bruke bankkort, kredittkort eller kontanter. Du kan når du vil fylle på kortet eller sjekke saldo på disse automatene. 

Bruk av Cashless-kortet 
Når du handler mat og drikke på arrangementet betaler du med Cashless-kortet. Transaksjonen tar kun et par sekunder og det er ingen transaksjonskostnader. Etter hvert kjøp kan du se restsaldo på kortet i displayet på kassen eller be om en kvittering. 

Gyldighet
Cashless-kortet har en gyldighet på ett kalenderår. Det vil si at kortet er gyldig for bruk som betalingsmiddel på alle Cashless arrangement frem til 31.12 i anskaffelsesåret. 

Refundering av ubrukt beløp på Cashless-kortet 
Ubrukt beløp etter arrangementet kan refunderes ved å hente ut en refunderingskvittering på de samme automatene du fylte på kortet. Det er også en Cashless-automat plassert i billettkontoret i Grieghallen der en kan hente ut kvittering for refusjon og fylle opp kortet.
Det er ingen tidsbegrensning på refundering av utestående saldo på Cashless-kortet, selv om kortet ikke er gyldig for bruk lenger (gjelder ikke kort fra 2014 eller tidligere).
Dersom du ikke har hentet ut en refunderingskvittering, gå inn på www.cashless.no og følg anvisningen for manuell refundering. 

Sperring av mistet kort 
Dersom du mister Cashless-kortet ditt kan du sperre det for misbruk ved å kontakte Cashless informasjonsskranken på området. Mistet kort erstattes ikke, men ved å kjøpe et nytt kort kan utestående saldo overføres til nytt kort.

Se fullstendige avtalevilkår på www.cashless.no.

Billetter blir kun refundert etter avtale med spillested/arrangør, og kun ved avlysning eller endring av konsertdato. Normalt refunderes billetter inntil 60 dager ETTER opprinnelig konsertdato. Servicegebyr eller ekspedisjonsgebyr blir ikke refundert. Merk at billetter til flyttede arrangementer er fremdeles gyldige, og kan benyttes til ny dato. Refunderingen skjer altså ikke automatisk, du må selv ta kontakt med utsalgsstedet for refusjon.

Vennligst merk følgende:

  • Billettene må være returnert FØR siste frist for refundering
  • Billetter skal refunderes der hvor de er kjøpt
  • Billetter betalt med kort og sendt hjem per post returneres til:
    Ticketmaster Norge, PB 607, 8607 Mo i Rana. Vennligst merk konvolutten "avlyst arrangement"
    Vær oppmerksom på at beløpet blir refundert tilbake til kortet som ble brukt ved kjøp av billettene
  • Billetter som er tilsendt som vedlegg i e-post (TicketFast); ring 815 33 133 og oppgi ditt referansenummer. Billettene vil da bli refundert per telefon, og pengene overføres tilbake til det kortet som ble brukt under betaling