Ledige stillinger

SoMe-reportere søkes til Bergenfest og Feelings Festival 2025 (2 stillinger)

Er du en medieentusiast med teft for innhold som fenger på sosiale medier, og elsker festivalstemningen når det virkelig koker? Da vil vi gjerne ha deg med på laget til årets festivalsesong i Bergen! Denne sommeren søker vi to entusiastiske SoMe-stjerner som kan hjelpe oss å fange magien på Bergenfest og Feelings Festival 🎤☀️

 

SoMe-reporter: Festivalens Innholdsprodusent i Felten

Er du festivalens innholdsninja i felten? Vi ser etter en energisk person som kan fange festivalens beste øyeblikk på kamera og produsere innhold raskt og effektivt – i et tempo som matcher festivalens puls. Du bør være komfortabel foran kamera, ha teft for de magiske øyeblikkene, og kunne levere autentisk, friskt innhold som skaper engasjement. Rollen passer for deg som elsker festivaler, sosiale medier og høy intensitet!

 

Eksempler på oppgaver:
-Lage raske, morsomme intervjuer med artister og publikum.
- Fange øyeblikksbilder og videoer til Instagram, TikTok, Snapchat osv.
- Skape buzz og stemning i festivalens kanaler.
- Produsere innhold for samarbeidspartnere.

🎥✨Vi ser etter deg som…
… er lidenskapelig opptatt av sosiale medier og følger digitale trender. Du er en kreativ og allsidig innholdsskaper – trygg både foran kamera og bak spakene. Erfaring eller utdanning innen innholdsproduksjon og kommunikasjon er ønskelig, men personlig egnethet vil være avgjørende.

Engasjementets varighet:
SoMe-reporteren vil i hovedsak bidra under festivaldagene, 11.–14. juni og 22.–23. august 2025, med noen arbeidsdager i forkant og etterkant av hver festivalperiode.

 

SoMe-koordinator: Festivalens Digitale Guide

Er du festivalens digitale guide? Fra å informere om hvor festivalbåndet kan hentes til å vise vei til de beste matbodene – du holder festivalen i live både før og under eventet! Som SoMe-koordinator jobber du tett med markedskoordinator og SoMe-reporter, og er en viktig del av laget som planlegger og organiserer festivalens innholdsstrategi.

 

Eksempler på oppgaver:
- Jobbe tett med markedskoordinator for å utvikle festivalens sosiale medier strategi og planlegge innhold.
- Produsere innhold for sosiale medier før, under og etter festivalen.
- Skape buzz og stemning i festivalens kanaler.
- Produsere innhold for samarbeidspartnere.

🎥✨ Vi ser etter deg som…
… har solid kontroll på innholdsproduksjon og sosiale medier, med et skarpt blikk for både SoMe-strategi og digitale trender. Du er kreativ, proaktiv og har evnen til å håndtere flere oppgaver samtidig. Du er komfortabel foran kamera og har sterke ferdigheter i foto- og videoredigering tilpasset sosiale medier. I tillegg er du godt kjent med Adobepakken og/eller andre lignende redigeringsverktøy. Relevant utdanning eller erfaring innen innholdsproduksjon og kommunikasjon er en fordel.

Engasjementets varighet:
SoMe-koordinatoren er med på laget både før, under og etter festivalen. Du jobber tett med teamet i forkant for å sikre at alt går på skinner, og er til stede under festivalen for å samarbeide med SoMe-reporter, koordinere innhold og holde festivalens SoMe-kanaler aktive, samt nødvendig etterarbeid.

 

Om arbeidsgiveren

Bergen Live arrangerer konserter – fra små klubbkonserter til de største arenakonsertene på Koengen og Dokken – samt konferanser, messer og corporate events. Selskapet produserer i tillegg en av landets største og beste musikkfestivaler – Bergenfest - på vegne av Stiftelsen Bergen Music Fest, samt nyskapningen Feelings Festival i samarbeid med noen av landets ledende festivalarrangører. Vi drifter også arrangementslokalet Snekkerbrakken på Bergenhus Festning. Bergen Live har 18 ansatte og er landets største arrangør utenfor Oslo.

Bergen Live eies av Live Nation Norway AS og Live Events AS, og er en del av Live Nation Entertainment som er verdens ledende underholdnings- og e-handelsselskap, og består av Ticketmaster, Live Nation Concerts og en rekke underselskaper.

 

Søknadsfrist 15. mai. Send din CV og jobbsøknad til post@bergenlive.no 

 

Kontaktskjema